20/11 2012

Nu har det varit dött här bra länge!
Har dock inte hänt så mycket heller. Tävlingarna ligger ju på hyllan över vintern, måste säga att jag inte är jätteförtjust i ridhus. Men det ska bli en tävling till i år, Östgötamästerskapen om ca tre veckor. Ja av någon underlig anledning så tillhör Vimmerby BHK (som ligger i småland) östgötadistriktet. Så måste hinna få in några ordentliga träningar innan dess.
Någonting annat som har hänt sen sist är att Vimmerby BHK har bestämt sig för att vi ska annordna vår första officiella agilitytäving nästa år. Ska bli en dubbel klass I, ska bli spännande och se hur det går till och om vi ens kommer få några anmälningar. Men först och främst ska vi få den godkännd utav sbk. :)

Idag har jag inte haft någon skola, utan har varit hemma och läst lite. Så idag har jag hunnit med att lägga spår till alla hundarna, och medan spåren låg till sig så fick de en skogspromenad. La köttbullespår till Igor idag, tycker att han har börjat slarva och förljer inte spåret som jag vill. Vi han även köra lite hoppteknik nu på eftermiddagen innan mörkret föll. Han har ju en lite lustig hoppstil tycker jag, så skulle gärna vilja gå en hoppteknikkurs med honom och se om det går att ändra på. Finns så mycket annat jag också skulle vilja göra, och så mycket jag vill lära mig!! Men men har ju hela livet framför mig! :)

//Matilda

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback