Nära skuter ingen hare!

Hallå där!

Igår var det eftermiddagstävling i Linköping, och Jambo var en placering från sin första pinne i agility! Det är det där satans slalomet som förstör! Blir lite sur på han när han går i slalomet när man vet att han kan göra det mycket fortare!! Men men det är nog iaf det första loppet han har klarat utan tidsfel, så är nöjd ändå.:) Blev en 7de placering.
I hoppklassen gick det ännu långsammare i slalomet, kan dock bero på att jag gick på "fel" sida än han är van. Men han var ändå ganska snabb resten av banan. Inga hinderfel men det blev tidsfel iaf. Blev en 9de placering.

Sen var det ju även Igors tävlingsdebut. Var lite nervös vid inmätningen men han blev en medium!! Han var bara med i hoppkassen. Så det blev en lång väntan innan det var hanns tur. Var väldigt skönt att han självmant gick och lade sig i buren och sov i flera timmar.:) Loppet gick bättre än jag hade väntat mig, men det blev en disk ändå. Tre vägran på platten, har inte tränat på platten på hela vintern så det är förståligt.:) Är jättenöjd med min lillkille!!

Idag så var det ridhusträning, trotts att man var trött från gårdagen. Det gick jättebra med Igor, och Frodoh som inte fick följa med igår fick springa massor idag. :)


//Matilda

(Lilla antilopen Igor)

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback