Bantning och muskelbygge!

Idag bar det av till Västervik och Jami hundsport för att träffa fyseoterapeuten Marie Söderström Lundberg. Det började med att hon kände igenom Igor och speciellt hans armbågar och höfter. Han var mjuk i leder men hon påpekade att han hade en spänning i ryggen, och frågade om jag tränade i ridhus med honom. O det gör jag ju då sa hon att hundarna kan få det av just det mjuka/lösa underlaget som är i det ridhuset vi tränar i. Och då bad hon mig hålla koll på detta och se om det hade gått över till helgen och om det blev samma sak efter nästa träning. Sen fick jag stretching- och massageövningar som jag kunde göra. Sedan tyckte hon att Igor skulle gå ner nått kilo för att minska belastningen på just armbågarna. och sedan tyckte hon även att vi skulle börja dagträna med honom för att bygga upp bakbensmusklerna mer.

//Matilda
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback