Torkat kött, mumma!

Hej!

Skrev sist att jag höll på att göra fettsnålt hundgodis och det var verkligen nått som gick hem hos hundarna. Jag gjorde miniköttbullar som betod av nötfärs som rullades i jättesmå bollar och sedan stod i ugnen på 100grader i ca 4-5 timmar, tills de blev hårda. Sen blev det torkat nötkött, skuret i små bitar, torkat i ugnen i låg värme i några timmar. Torkade även lite lever som är Jambos absoluta favoritgodis. Och hundarna älskade alla dessa former av godis. Detta hittade jag på en hemsida, DietDog, fanns massa andra recept också, men tänkte att detta med rent kött är nog det bästa för hundarna.

Det firades massor i helgen förövrigt, Farmor som blev firad i lördags på Brygghuset med god mat. Och i söndags var det min och min brors tur att bli firade. Jag fick en videokamera av mamma o pappa, så nu ska mina agilityträningar filmas.:P Kommer nog få mycket att tänka på när jag ser det.

Så är det någon som vet hur man lägger ut filmer på bloggen får gärna berätta hur? :)

//Matilda
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback