25/8 2012

Varit på agilitytävling i Nässjö idag. Är så väldigt nöjd med min Dynamit pumi idag, som har klarat av två agilitylopp utan kontaktfältsfel. Han tog running på A-hindret klockrennt hela tre gånger, vilken lycka! :D En bonus var ju att vi lyckades knipa åt oss en första plats och vår andra pinne i agilityn!! Båda loppen har verkligen kännts kanon, men måste säga att det sista loppet, där vi diskade oss, känndes snäppet bättre ändå..
 
 
 
Förra helgen var vi ett gäng från Vimmerby som drog till Öland för ett tvådagarstävling.  Vi bodde sex vuxna + sex hundar (4 border collie, 1 pumi och 1 dvärgpudel) i en väldigt trång villavagn. Igor tyckte första natten var riktigt jobbig, han väckte mig typ en gång i kvarten känndes det som. Andra natten var bättre, då hade jag tryckt in hans bur i en garderob. Kan ju säga att tävlingsresultaten inte var de bästa men Julia och Viggo fick med sig en pinne hem i agility I. Jag och Igor kom som bäst på en tredjeplats i hoppklass II, eftersom det var så få starter så blev det ingen pinne denna gång. Men är nöjd med helgen efter alla omständigheter.
 
 
 
//Matilda

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback