Träningsugen!

Hej hej!

Jag sitter nu och tittar på massa agilityfilmer på youtube, och har ritat av lite kombinationer som verkar riktigt roliga. Så nu är jag väldigt sugen på att träna!! Synd att det blir mörkt så tidigt, men imorgon är det ingen skola så kanske kan hinna upp o köra en sväng. Känner att jag kommer ha agilityabstinens i vinter då det bara blir ridhusträning varannan vecka. Vad ska jag göra då?? Tips?

Igår var det föreläsning uppe på bruks om mental träning. Det handlade bland annat om att sätta upp mål i sin träning och att kunna blockera vissa kännslor och negativa tankar. Så nu har jag satt upp några mål för Igor och mig för det kommande året. Ett mål är att börja tävla i både hopp och agility under det kommande året, och förhoppningsvis ta iaf en pinne.

Efter föreläsningen igår så blev det agilityträning med Madde och Susanne med deras border collie tjejer Yatzy och Smilla. Träningen känndes riktigt bra för min del. Kännde att Igor lyssnade vid kontaktfältsträningen, ovanligt.

Ha dé!
//Matilda


Kommentarer
Postat av: Sara

åÅÅ vad roligt med en blogg här ska jag titta in ofta :) Tyvärr har jag inte många bra tips mot agility abstinens förutom att träna lydnad i stället ;)



Ha det bra

2011-11-08 @ 21:06:21
URL: http://www.sarastassar.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback